Tuesday, April 9, 2013

Kuasa Pilihanraya dan Manifesto

salam hamba tuhan sekalian


sebaik saja parlimen dibubarkan itu hari, maka parti-parti di malaysia ini terus bersiap sedia ke medan perang politik. Ya, ini lah yang ditunggu selama ini oleh rakyat Malaysia iaitu parlimen dibubarkan setelah menunggu sekian lama dari tahun lepas lagi which is April 2012. Bila tiba musim pilihanraya aku dapat rasakan ini adalah umpama perang dingin, sapa tak tau pasal perang dingin bermakna anda bodoh sejarah. Dulu perang dingin antara Rusia dan Amerika, masing-masing dengan ideologi tersendiri. itu dulu...sekarang pun berlaku perang dingin di Malaysia, hebat bukan?

Di Malaysia tanah tumpah air maniku ke longkang-longkang perumahan Keramat, adalah negara indah permai, aman damai, sunyi sepi hingga semut mengerang kesedapan kita boleh dengar. tapi sesekali pernah dicalari oleh perhimpunan besar-besaran di kuala lumpur. gara-gara pilihan raya. Kau nampak tak dia punya penangan. tapi bagi aku perhimpunan yang dibuat selama ini bukanlah perhimpunan menuntut hak kebenaran, tapi adalah perhimpunan ketidakpuasan hati parti politik gila kuasa bersama anjing-anjing mereka, tetapi menggunakan perkataan rakyat, pandai mereka berselindungkan, bagi aku sepatutnya perhimpunan itu menggunakan nama Perhimpunan Anjing Politik bukannya Perhimpunan Rakyat. Bunyi sedap jugak Perhimpunan Anjing Politik atau singkatan dia P.A.P ataupun nak lebih dramatik C.I.P.A.P hmmmm...so yang hadir juga anjing termasuk yang golongan berserban islamik atau tuhan politik.

Back to my point, pilihanraya ini adalah medium untuk menentukan siapa yang bakal berkuasa setiap lima tahun, ini semua demokrasi style barat. meh aku nak tanya golongan berserban..apa perlu islam itu mengikut zaman atau zaman perlu megikut islam?? kalau zaman perlu mengikut islam kenapa kalian tidak habis-habis melaungkan perkataan demokrasi dan menggunakan sistem demokrasi tersebut, sedangkan demokrasi itu idea barat bukan islam. haaaa...

selepas parlimen dibubar, semua orang menanti-nantikan manifesto Barisan Nasional, kenapa? sebab Malaysian nak tengok apa janji BN terhadap mereka kali ini. Dulu menifesto ini terkenal dengan janji-janji palsu parti politik yang sdang berkempen. sebab tu rakyat semakin muak dengan manifesto parti politik dari BN ataupun PR. So bila BN dah keluar manifesto..pergghh gah gila buat dekat stadium, sejam plak tu tayang dekat tv. dekat PR korang bagi 10 minit je..nampak sangat pilih bulu, butuh punya RTM. hahahahaha. mana? PR punya air mani? eh silap..manifesto. manifesto PR dah keluar awal-awal lagi so rakyat dah tahu apa diorang nak buat, tapi kan....bagi PR MANIFESTO BUKAN JANJI..hahahahaha, cilake pundek punya lawak. ini lah orang kata playsafe..takut tak dapat tunai janji bila dah jadi pemerintah. Nampak permainan diorang kan? takut bai takut...macam ni ke nak perintah negara aku ni. Baru kena gertak sikit manifesto diorang terus tukar ini bukan janji kami.hahahaha...face it dengan rakyat if korang anak jantan termasuk Abby Abadi..tunjukkan kejantanan anda Abby.hahaha.

well..pilihanraya kali ni pasti sengit sampai hangit kuali mak jemah. so hati-hati ketika melobi rakyat jangan sampai pihak SAKIT SIKIT memaki anda selama tujuh keturunan jika cakap tak serupa bikin.

No comments:

Post a Comment